Vand er trods alt ikke den mest fugtgivende drik, siger undersøgelsen (video)

Vand er trods alt ikke den mest fugtgivende drik, siger undersøgelsen (video)

Som hver hyppige flyer ved, er det mest afgørende at forblive hydreret på flyvningerne. Men hvis du sidder der og tænker på at du gør dit bedste ved at tappe flasker vand igennem hele din flyvning, har nogle forskere nyheder til dig: Vand er trods alt ikke den mest hydratiserende drink. Det viser sig, at ære går til mælk.



En ny undersøgelse fra Skotlands St. Andrews University kiggede på forskellige drikkevarer for at finde ud af, nøjagtigt hvilken, der er den mest fugtgivende, og hvilke mennesker mennesker skal springe over, når de prøver at slukke vores tørst.



Mens holdet fandt vand - både stille og mousserende - gør et godt stykke arbejde med at hydrere mennesker, fandt de også, at det mangler nogle få vigtige ingredienser for virkelig at få det til at fungere effektivt i den menneskelige krop. Der mangler nemlig almindeligt vand bare et strejf af fedt, salt og sukker.

Som Ronald Maughan, professor ved St. Andrews & apos; School of Medicine og undersøgelsens forfatter, forklaret til CNN grunden til, at vand ikke er den absolut mest effektive drik, er på grund af den måde, vores kroppe fordøjer drikkevarer på.



Han forklarede, at når vi drikker vand, tømmes det næsten straks fra maven og absorberes i blodbanen. Mange gange ender vi bare med at tisse adgangsvæsken.

Hvis du drikker vand, og inden for to timer er din urinproduktion virkelig høj, og [din urin] er klar, det betyder, at vandet ikke holder sig godt, David Nieman, professor i folkesundhed ved Appalachian State University og fortalte direktør for Human Performance Lab på North Carolina Research Campus TID om en tidligere hydratiseringsundersøgelse. Der er ingen dyd til den slags forbrug.

Imidlertid sidder andre drikkevarer og absorberes langsommere takket være deres ernæringsmæssige indhold. Og det er her mælk kommer ind.



Ifølge holdet hjælper mælkeindhold med fedt, protein, salt og sukker med at belægge maven, når en person drikker den. Dette gør det muligt for vandet at blive absorberet i en langsommere hastighed, hvilket holder folk hydreret i længere tid.

'Denne undersøgelse fortæller os meget af det, vi allerede vidste: Elektrolytter - som natrium og kalium - bidrager til bedre hydrering, mens kalorier i drikkevarer resulterer i langsommere gastrisk tømning og derfor langsommere frigivelse af vandladning,' delte også Melissa Majumdar, en registreret diætist. med CNN .

I alt var holdet i stand til at rangere 13 forskellige drikkevarer efter at have sporet urinproduktionen hos 72 raske, fysisk aktive mandlige frivillige i alderen 18-35. Skummetmælk kom først efterfulgt af orale rehydratiseringsdrikke som Pedialyte. Dernæst kom fedtfattig mælk, appelsinjuice, sodavand, diæt sodavand, kold te, te, sportsdrikke, stille vand, mousserende vand, pilsner og endelig kaffe.

Så næste gang du er på langdistanceflyvning, bed om et højt køligt glas mælk. Det kan bare hjælpe dig med at forblive hydreret indtil landing.