Hvordan man lindrer oppustethed efter flyvning

Rejsende oplever ofte oppustethed, mens de flyver. Her er hvad du kan gøre for at undgå oppustethed - eller, hvis det er for sent - hvordan man lindrer oppustethed.

Mens flyvning kan være særdeles spændende - nye steder, nye perspektiver, nye eventyr - det kan også være dybt ubehageligt. En af de mest almindelige klager over flyrejser har at gøre med dens indvirkning på kroppen. Rejsende oplever ofte hævelse og oppustethed under flyvninger, hvoraf sidstnævnte ofte er kendt som 'jet oppustethed'.

Der er ingen svar på spørgsmålet om, hvorfor så mange mennesker oplever denne fornemmelse på flyrejser. Heldigvis er der en række måder at forhindre og lindre oppustethed på.



Ændringen i lufttryk kan få gasser i din krop til at ekspandere. Spil det sikkert med dit fordøjelsessystem ved at undgå kulsyreholdige drikkevarer og stegte, fede fødevarer.

At sidde i mange timer i træk er også en sikker opskrift på ubehag . Uanset om du rejser med fly, tog eller bil, kan du gå lidt rundt hver anden til to timer for at forhindre svær oppustethed.

Dehydrering er en anden faktor i generel ubehag. Drik masser af vand, som ikke kun hjælper med jetopblødning, men det kan også forhindre din hud og øjne i at føle sig tør og kløende. Vand går langt her - drik det regelmæssigt under hele din flyvning og ved ankomsten. (Alkohol hjælper dig ikke på denne arena.) Hvis mere vand betyder flere pauser i badeværelset, betyder det også mere bevægelse. Det er en win-win.

At spise rigtigt og sove rigtigt er svært, når man er på vingen og især på tværs af tidszoner, men det gør en verden til en forskel. At spise moderat og undgå mad med et højt fedtindhold, salt og syre hjælper med til at forhindre dig i at føle dig for oppustet. Brug for en hurtig løsning? Tag probiotika, mens du rejser, hvilket kan hjælpe med at holde dit system kørende.